آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه دانشگاه امیرکبیر

انجام تمامی آزمون های کنترل کیفیت مکانیکی، ساختمانی و عمرانی

انجام تمامی آزمون های کنترل کیفیت مکانیکی، ساختمانی و عمرانی

آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه دانشگاه امیرکبیر

آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه دانشگاه امیرکبیر با استفاده از کادر مجرب و متخصص و از طریق یکپارچه سازی فعالیت های روزمره خود به واسطه فناوری اطلاعات به دنبال خدمت رسانی هر چه بهتر به تمامی متقاضیان عزیز می باشد
تمامی دستگاه های آزمایشگاه دارای گواهینامه کالیبراسیون بوده و تمامی آزمون های این مجموعه مطابق با استاندارد های معتبر ملی و جهانی انجام می شوند

برگزاری چهارمین همایش «فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان» در پایتخت فرهنگی جهان اسلام

مازندشورا:به گزارش صما به نقل از ستادخبری چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان، بهروز میربهاءالدین در جلسه هماهنگیکمیته تشریفات و اجرایی این همایش، با تأکید بر برگزاری هر چه بهتر چهارمین همایش فن‌آوری‌هاینوین صنعت ساختمان، اظهار داشت: چهارمین دوره همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختماناز هر نظر برای متخصصان، مهندسان و خصوصاً مهندسان مشهد مقدس، اهمیت خاصی دارد.

وی افزود: این همایش در حالی به چهارمین دوره خود رسیده که در این دورهمیزبان میهمانان و اندیشمندان کشورهای خارجی و غیر ایرانی هم هستیم و این موضوع حساسیتموضوع در حوزه میزبانی را بالا می‌برد.

مسؤول کمیته تشریفات چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان اضافهکرد: با تمهیداتی که در نظر گرفته شده انشاءلله در این دوره از همایش به بهترین نحوممکن از میهمانان پذیرایی و میزبانی خواهد شد تا هم فرهنگ میهمان‌نوازی ایرانی و اسلامیمردم مشهد را نشان دهیم و هم بتوانیم بهترین برداشت‌های فرهنگی و علمی را از حضور تمامیمتخصصان و اندیشمندان داشته باشیم.

گفتنی است، در این جلسه تصمیماتی درباره چگونگی اسکان و رفت و آمد میهمانانهمایش به محل سالن برگزاری همایش در روزهای 24 و 25 بهمن ماه، گرفته شد.

ترویج گفتمان استفاده از فن آوری های نوین مورد توجه سازندگانقرار گیرد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: فرهنگسازی، ترویج گفتماناستفاده از فن‌آوری‌های نوین و صنعتی‌سازی ساختمان در جهان امروز از ضروریات توجه صاحب‌نظرانو اندیشمندان، طراحان و سازندگان مسکن می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به نقل از ستادخبری چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان، حسین کامران در خصوص برگزاری چهارمینهمایش بین‌المللی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیتشهری و نیاز روزافزون به تولید مسکن و فقدان مقاوت و فرسودگی ساختمان‌های قدیمی می‌طلبدکه کارفرمایان، مدیران دستگاه‌های اجرایی(راه و شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری و بنیادمسکن انقلاب اسلامی)، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به سمتصنعتی‌سازی ساختمان با روش‌های نوین صنعت ساختمان گام‌های جدی بردارند.

وی تصریح کرد: اجرای مؤثر ماده 33 قانون نظام مهندسی ساختمان استفاده روزافزوناز فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان را ضروری می‌نماید.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستایپیاده‌سازی الگوهای علمی و عملی در ساخت‌وساز، ارتقای کمی و کیفی در مصرف مصالح، بهبودروش‌های ساخت، مدیریت بهینه منابع، کاهش زمان اجرایی پروژه‌ها به خصوص در انبوه‌سازی‌ها،افزایش عمر مفید سازه‌ها، افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های ساخت، صرفه‌جویی در مصرف انرژی،استفاده از امکان سبک‌سازی، نیروی کار دائمی، امکان اجرای تخصصی و ارتقای جایگاه نیرویکار ماهر، کنترل بهتر مقررات ملی ساختمان و در نهایت کاهش قیمت تمام شده ساختمان ازنتایج مطلوب بهره گیری از فن‌آوری‌های نوین ساختمان خواهد بود.

وی ادامه داد: هر چند که هنوز چالش‌های زیادی در دستیابی به مزایای فراوانکاربرد فن‌آوری‌های نوین و صنعتی‌سازی ساختمان وجود دارد، اما سازمان نظام مهندسی خراسانرضوی با تکیه بر توان علمی و فنی مهندسان و متخصصان داخلی، در جهت اجرای مبحث یازدهممقررات ملی ساختمان اقدامات مختلفی را شامل برگزاری دوره‌های آموزشی، چاپ کتاب راهنماینظارت و اجرای فن‌آوری‌های نوین ساختمانی، پرورش کارشناسان خبره، حمایت مادی و معنویاز همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان انجام داده است.

به گفته وی، همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان که توسط دبیرخانهدائمی آن و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و نظام مهندسی ساختمان استان برگزارمی شود، با هدف ارتقای دانش، تقویت توان داخلی، فرهنگسازی و حمایت از اجرای آن در ساختو ساز بوده و انتظار می‌رود نتیجه این‌گونه همایش‌ها، به برنامه‌ریزی‌های کلان بومی،منطقه‌ای و سراسری در صنعت ساختمان منجر شود.

کامران ادامه داد: امید است تا با همکاری دولت محترم- دستگاه ذیربط درصنعت ساختمان و همت بخش خصوصی در جهت دستیابی به روند مطلوب در توسعه علمی و عملی فن‌آوری‌هاینوین ساختمان، چرخه عملیاتی آن هر چه زودتر کامل شده و به سرانجام قابل قبول برسد.

وی در پایان اظهار داشت: امید است دستآوردهای دو روز برگزاری چهارمین همایشبین‌المللی فن‌آوری‌های نوین صنعت که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های علمی و تحقیقاتی و اساتیدداخلی و خارجی و دوره‌های آموزشی در کارگاه‌های فنی و تخصصی می‌باشد، در مجموعه‌ایجمع‌آوری و سازندگان مسکن و ساختمان در مقوله توسعه پایدار ارائه گردد.

شایان ذکر است، چهارمین همایش بین‌المللی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمانبا شرکت 1200 نفر از اندیشمندان، متخصصان ایرانی، خارجی و جمعی از مهندسان عضو سازماننظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شده است.

همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان الگویی برای سایرهمایش‌ها

مدیرکل دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیرکلراه و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از اعضای دبیرخانه چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوینصنعت ساختمان، طی جلسه ای روند برگزاری این همایش را بررسی نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به نقل از ستادخبری چهارمین همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان، حامد مانی‌فر در دیدار با مدیرکلراه و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از اعضای دبیرخانه چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوینصنعت ساختمان، گفت: به دلیل فعالیت‌های همیشگی و مداوم اداره کل راه و شهرسازی خراسانرضوی در حوزه‌های علمی و پژوهشی، مسؤولان وزارت راه و شهرسازی همواره از کیفیت همایشفن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان رضایت کامل دارند.

وی با تأکید بر اینکه لازم استچهارمین دوره همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد،چرا که این همایش می‌تواند تأثیر مستقیم در کیفیت سایر همایش‌های مرتبط و هم‌سو داشتهباشد، اظهار داشت: هدف اصلی این همایش باید این باشد که تمامی دستاوردها و تحقیقاتیکه توسط متخصصان و کارشناسان ارائه می‌شود را به بهترین حالت ممکن در اختیار عموم علاقه‌مندانقرار دهد.

مدیرکل دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید برمستندسازی صحیح و کامل دستاوردها و برنامه‌های همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان،بیان کرد: اگر تمامی دستاوردهای این همایش به شکلی مطلوب و مناسب، مکتوب و مستندسازیشود، می‌تواند بر کیفیت همایش‌های مرتبط و ادوار بعدی همین همایش تأثیر مستقیم و خوبیداشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی مجازی در چهارمین همایشفن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان، خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی به صورتمجازی که در نوع خود اولین‌بار است در این سطح و با این کیفیت برگزار می‌شود، می‌تواندآغازی بر بکارگیری فن‌آوری‌های روز دنیا در برگزاری هر چه بهتر و مناسب‌تر همایش‌هایتخصصی بوده و امکانی برای تکامل این دست از برنامه‌ها و فعالیت‌ها باشد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در اینجلسه به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل و دبیرخانه چهارمین همایش فن‌آوری‌هاینوین صنعت ساختمان در راستای برگزاری هر چه بهتر این دوره از همایش پرداخت.

بر اساس این گزارش، مدیرکل دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازیدر ادامه از سالن محل برگزاری همایش و روند برپایی سالن نمایشگاه جانبی این همایش بازدیدکرد.


  • آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه امیرکبیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی