آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه دانشگاه امیرکبیر

انجام تمامی آزمون های کنترل کیفیت مکانیکی، ساختمانی و عمرانی

انجام تمامی آزمون های کنترل کیفیت مکانیکی، ساختمانی و عمرانی

آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه دانشگاه امیرکبیر

آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه دانشگاه امیرکبیر با استفاده از کادر مجرب و متخصص و از طریق یکپارچه سازی فعالیت های روزمره خود به واسطه فناوری اطلاعات به دنبال خدمت رسانی هر چه بهتر به تمامی متقاضیان عزیز می باشد
تمامی دستگاه های آزمایشگاه دارای گواهینامه کالیبراسیون بوده و تمامی آزمون های این مجموعه مطابق با استاندارد های معتبر ملی و جهانی انجام می شوند

پاسخ به ۴ بحرانِ انرژی، آب، آلودگی‌هوا و گرمایش‌زمین در چهارمین دوره همایش

مازندشورا:چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان که پیش‌تر قرار بود بهصورت ملی در خراسان‌رضوی و در شهر مشهد برگزار شود با تلاش‌های برگزارکنندگانهمایش در این دوره از همایش به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. زمان برگزاریجشنواره نیز ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری تعیین شده است.

به گفته برگزارکنندگان این دوره، نخستین‌بار است که همایشی رویکردیبرگزار می‌شود. رویکردی به این معنا که چهار بحران کشور از جمله، بحران آب، بحرانانرژی، بحران آلودگی‌هوا و گرمایش زمین در این همایش بررسی خواهد شد که جزو هدف‌هایبرگزاری نیز تعیین شده است.

ریاست چهارمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمانی را عباس آخوندیوزیر راه و شهرسازی برعهده دارد و این همایش به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارتراه و شهرسازی که سیاستگذاری این همایش را مدیریت کرده است برگزار خواهد شد.

حمید عرفانیان‌جم مشاور فناوری و تشکل‌های‌حرفه‌ای معاون مسکن وساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات این همایش و اینکه این همایش در ایندوره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی می‌گوید: علت انتخاب موضوع فن‌اوری‌های‌نوین صنعت ساختمان و برگزاریچهارمین همایش، پاسخ به ۴ بحرانِ انرژی، آب، آلودگی‌هوا و گرمایش زمین بود. اینچهار بهانه، بهانه‌هایی برای هدف‌گذاری همایش بود و اینکه نقش صنعت‌ساختمان دررشته‌های هفت‌گانه کاملا روشن و شفاف شود.

به گفته دبیر علمی همایش، پیش‌ترقرار بود این همایش به دلیلکمبود اعتبارات مالی به صورت ملی برگزار شود اما در نهایت با رایزنی‌های انجام شدهاین همایش به صورت بین‌المللی و در بخشی از استان‌های کشور به صورت مجاری برگزارمی‌شود.

عرفانیان‌جم ادامه داد: در قطعنامه دور پیش، تصمیم گرفته شد که دورهبعد به صورت بین‌المللی برگزار شود و ما به رغم محدودیت‌های بودجه‌ای و مالی کهاین همایش با آن روبه رو بود، خیلی معذوریت داشتیم اما نهایتا توانستیم اینکار راانجام دهیم و مجوز بین‌المللی این همایش را برای کارگاه‌ها و مدعوینی که هستند درمرکز همایش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است اخذ کنیم.

وی افزود: در این دوره مدعوین و سخنرانانی در همایش و کارگاه حضورخواهند داشت که از کشورهای اسپانیا، سوئد، کره‌جنوبی، فنلاند، مجارستان و ارمنستانآمده‌اند. موضوع همایش نیز توسعه پایدار است و بر همین مبنا ما تصمیم گرفته ایم تاتوسعه پایدار را ابتدا در درون همایش مدنظر قرار دهیم. بدین‌معنا، همزمان با مشهد،همایش در ۳ یا ۴ استان کشور که استان‌های فارس، اصفهان و زنجان نهایی شده و یکی ازاستان‌های آذربایجان‌غربی و یا قزوین به صورت مجاری برگزار می‌شود.

دبیر علمی چهارمین همایش فن‌آوری‌های نوین صنعت‌ساختمان، گفت: اینکاربه صورت پایلوت انجام می‌شود تا در آینده بتوانیم بحث آموزش مهندسی را برای حرفه‌منداناز این طریق آموزش بدهیم. هدف از برگزاری مجازی آزمون نیز، کاهش تولید گازهای‌گلخانه‌ایناشی از مسافرت برای شرکت در همایش است.

عرفانیان‌جم، رسالت برگزای این همایش را پوشش اتصال بین صنعت، حرفه‌مندانو مراکز علمی عنوان کرد و افزود: دوره‌هایی که در چهارمین همایش برگزار می‌شود باهدف ارتقای دانش و فن برای شرکت‌کنندگان است. در نتیجه افراد شرکت‌کننده که ازرشته های هفت‌گانه مهندسی هستند، مجوزهای ارتقا و تمدید پایه را می‌گیرند وپشتوانه تمامی این دوره‌ها، همان مباحث ۲۲ گانه است.

وی تاکید کرد: در این همایش تلاش کردیم تا بیشترین حضور بخش خصوصی رادر همایش داشته باشیم.

عرفانیان ادامه داد: این امکان را فراهم کردیم تا بخش‌های خصوصی که فن‌آوری‌هایجدیدی را در صنعت ساختمان دارند، علاوه بر نمایشگاه، بتوانند کارگاه‌های آموزشیداشته باشند که تمامی کارگاه‌ها نیز موردتایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفتهاست. هدف این است تا در این کارگاه‌ها، علاوه بر مباحث فنی و تکنیکال، امکان معرفیمحصولات بخش خصوصی نیز فراهم شود تا از این طریق، پایه توسعه صنعت در بخش خصوصیتوسط حرفه مندان نیز محقق شود./

  • آزمایشگاه کنترل کیفیت سازه امیرکبیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی